“Hvis Ryanair føler at de er nødt til at forlade Billund, – så burde de. Jeg forstår Ryanairs problemer med fagforeningerne. Håndtering af transport i Danmark er en konstant kamp mod både myndigheder og fagforeninger.”

Publiceret: 29/07 2016
“Jeg ved, at vi ansætter chauffører fra den østlige del af Europa, og at de er ildesete af danske chauffører. Til det kan jeg kun sige: Kør lige så aggressivt som de chaufførerne vi ansætter. Omkostninger og overskud er kernen grundlaget for hver enkelt virksomhed jeg kender.
Begrænsning af omkostninger har en pris. For os er det en øget procentdel af mindre ulykker, som vi risikerer. For Ryanair, det at ansætte folk fra vikarbureauer betyder større risiko for dårlig kommunikation mellem ansatte i tilfælde af en nødsituation.
Vores kunder kender erhvervslivet og de bekymrer sig kun om prisen på transport……”
***************************
Dette er ottende del i serien fra en dansk transport-kontormands dagbog. En dagbog der har levet et stille og ubemærket liv. Dagbogen er startet for en del år siden.
Vi beretter her i serien fra da vor forfatter begyndte som ny udefrakommende, i et job hos en dansk transportvirksomhed. Dagbogen afslører bl.a. fusk med transportpapirer, billige chauffører, et postkasseselskab og meget mere.
De tidligere afsnit i serien kan du finde her og i øvrigt ved at gå kronologisk til værks:
Prolog
1. del
2. del
3. del
4. del
5. del
6. del
7. del
Der kommer mange flere afsnit de næste dage.
God læselyst