En transportmands bekendelser – del 3

Arbejdet hober sig op. En af lastbilchauffører havde en ulykke. Han var beruset. Det er bare noget, som følger med i branchen, når du hyrer billige chauffører fra Bulgarien, som vi gør.

Papirer

Publiceret: 24/07 2016

Nu er vi nødt til at lave snesevis af rapporter. Ifølge reglerne kan en udenlandsk lastbilchauffør kun have to stop i Danmark, inden de forlader landet igen. Det er en regel, der er blevet opfundet af de danske politikere til at bevare arbejdspladser til de dovne danske chauffører.
De tager bare ikke de store chancer i trafikken, og de kører ikke aggressivt nok til at tilfredsstille kunderne. 
Vi er til for kunderne. De er nummer et. Og hvis de kræver en raket-fart transport, så får de en raket-fart transport.

Selvfølgelig nu hvor ulykken er sket, er jeg begravet i papirarbejde og jeg måtte endda selv tage ned på kontoret, fordi en person skulle afhøre min chef. Det skal jo se ud som vi arbejder hver dag i Tyskland som et tysk firma. Det er en fidus, men hvis den fidus holder mig fra at bo og arbejde i udlandet, så har jeg ikke noget imod den.

Dette er anden gang vor dagbogs forfatter skriver om sit job han nu har haft i et par måneder. Som man kan spore nu er påvirkningen fra kulturen på kontoret ved at virke. Fra at få et job i en branche han ikke tidligere havde tilknytning til, tager han ikke uventet holdninger til sig der er fremherskende på jobbets kontor. 
Det skal senere ændre sig vil læserne erfare, i løbet af serien der kommer her de næste dage. Hold dig til for der er flere groteske afsløringer på vej.