Om transportpolitiske ko-vendinger, vendekåber, spin og partistøtte…
Publiceret: 30/03 2013
Den konservative politiker, Brian Mikkelsen, blev en gang omtalt som Fætter BR’s mand på Tinge.
Nok ment som en slet skjult satirisk kommentar til, at det danske erhvervsliv, betalte sig til indflydelse i den tidligere regering.
Efter et regeringsskifte har dette ikke ændret sig en tøddel. Liberale politikere stiller sig stadig velvilligt til rådighed, når storkapitalens ensidige interesser skal fremmes. Og gør sig til fortaler for, at det danske omkostningsniveau for virksomhederne er alt for højt, specielt når det gælder lønomkostningerne.
Således også Kristian Pihl Lorentzen, medlem af Danmarks fornemmeste forsamling for partiet Venstre. Endnu engang trækker han bukserne ned, lader Mogens Therkelsen og hans folk, penetrere ham et vist sted, for herefter at agere som storsmilende handskedukke for toppen i ITD.
I den netop udsendte årsrapport fra ITD, roser han endnu engang de ”foretagsomme” mennesker i landets store transportvirksomheder, der efter ”hans” udsagn, bidrager til sund konkurrence til gavn for økonomien og væksten i hele Europa. Men hvad med væksten og økonomien i lille Danmark?
Men, og undskyld at jeg bliver lidt direkte, hr. Kristian Pihl Lorentzen, medlem af det danske Folketing. Hvad med den danske chauffør, og de skattekroner han, i modsætning til ITD´s ratslaver fra Østeuropa, lægger i statskassen, tæller de ikke? Er de ikke vigtige for økonomien og væksten i Danmark? Er de ikke med til at betale for den velfærd, vi alle, inklusiv dig selv, sætter så højt?
I ”dit” indlæg taler du også om at lægge vægt på fakta, frem for myter og overdrivelser. Overdrivelserne kommer squ da fra dine venner i ITD, når de skal rose deres egne fortræffeligheder og deres selvopfattede storhed for det danske samfund. Jeg vil nu næppe kalde det en overdrivelse, når det gang på gang er dokumenteret, at det koster samfundet mere end 250.000 kroner, hver gang HPT, DSV, Frode Laursen og alle dine kapitalistvenner udskifter en dansk chauffør med en underbetalt slave fra øst.
Derimod vil jeg kalde det en underdrivelse af dimensioner, når du og dine venner, vedholdende postulere at cabotage kun har et omfang på ca. 3 %. Hvis det står til troende, hvordan hænger det så sammen med at mere end 8.000 af mine chaufførkammerater, allerede har mistet deres levebrød? Hvordan hænger det sammen med, at vi weekend efter weekend er vidner til, hvordan de stakkels mennesker, I henter hertil, overlades til et liv på rastepladser, industrikvarterer og andre gudsforladte steder, uden adgang til selv de mest basale sanitære forhold.
For ikke at kunne blive beskyldt for at skabe myter og rende med rygter, vil jeg helt udlade at omtale den mail som Mogens Therkelsen tilsyneladende har sendt ud til alle sine løndumpede chauffører, hvor de trues til tavshed. Trues til tavshed for ikke at deltage i chaufførdebatterne rundt omkring på de sociale medier. Trues med fyring hvis de på nogen måde omtaler deres tvivlsomme ansættelsesforhold. Så det vil jeg helt undlade at nævne her.
Det er direkte kvalmefremkaldende når du omtaler ”de dygtige danske vognmænd” der udnytter mulighederne i EU’s indre marked. Er du fuldstændig blind hr. Lorentzen? Kan du ikke se at det der sker, er at hele den danske transportbranche, med ganske få undtagelser, bløder. At det du gør dig til fortaler for, smadre al sund konkurrence, samtidig med at de stakkels mennesker fra Østeuropa udnyttes på groveste vis.
At du så afslutningsvis glæder dig over at der i Danmark har bredt sig en forståelse af, at de danske chaufførlønningers tidligere himmelflugt ikke blot kan fortsætte, slår bare endnu en tyk streg under dit manglende samfundssind. Du glemmer helt at fortælle, at netop det, er resultatet af en veltilrettelagt liberal pressehetz, kun til fordel ”driftige” og ultraliberale kræfter i det danske erhvervsliv. Og selvfølgelig partikasserne i din politiske fløj.
Hvorfor siger du det ikke bare rent ud? Uden omsvøb og lige fra leveren. Sig det dog højt, en gang for alle. At Du vil skide på den danske chauffør og hans familie.
Vi kommer aldrig til at kunne konkurrere med baltere, rumænere, bulgarer, filippinere eller hvor fa… der nu skal hentes lønslaver fra. Det vil vi simpelthen ikke. Vi lever i 2013. Vi og de, vil have en løn, så vi kan forsøge vores familier og betale vores skat. Det kan det ikke være meningen at vi skal aflønnes slaver?
Eller er det det Du vil?